2023 YILI UBAK İZİN BELGESİ DAĞITIMI BAŞVURUSU YAPILACAK FİRMALARIN
DİKKATİNE
· 2023 yılı UBAK izin belgesi müracaatları 01 Ekim-31 Ekim 2022 tarihleri
arasında yapılabilecektir.
· Başvurular e-Devlet kapısı üzerinden
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında
"UBAK İzin Belgesi Dağıtımı Başvurusu" seçeneği seçilerek
yapılacaktır.
· 2023 yılı UBAK izin
belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden
firmaya ait iletişim bilgilerinin (cep telefonu ve e-posta) güncellenmesi
gerekmektedir. Ulaştırma
ve Altyapı Bakanlığı hizmetlerinden Firma İşlemleri altında "
Firma İletişim Bilgisi
Güncelleme" seçeneği seçilerek yapılacaktır.
· 2023 yılı UBAK izin
belgesi müracaatları yapılırken öncelikli olarak e-devlet kapısı üzerinden
firmaya ait taşıtların araç norm bildirimlerinin yapılması gerekmektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
hizmetlerinden Sınır İşlemleri altında "Taşıt Euro Norm Bildirimi" seçeneği
seçilerek yapılacaktır.
· Başvurunun kaydedilmesini müteakiben firmanın
iletişim bilgilerine kaydetmiş olduğu cep telefonuna "UBAK izin belgesi dağıtımı başvurunuz alınmıştır."
şeklinde bir bilgilendirme mesajı gönderilecektir. Firmaların bu bildirimi takip etmeleri önem arz etmektedir.
· 2023 yılında Euro V ve üzeri araçlara UBAK izin
belgesi tahsis edileceğinden Euro V altı araçlara sahip olan firmaların
başvuruları dikkate alınmayacaktır.
· Faaliyet yılında ve/veya müracaat yılının ilk dokuz
ayı içerisinde (2021 yılının tümü
ve/veya 2022 yılının ilk dokuz ayı) uluslararası taşımacılık
faaliyetinde bulunmuş firmalar 2023 yılı UBAK izin belgesi dağıtımı
müracaatında bulunabileceklerdir.
İlgililere
önemle duyurulur.