17/01/2020 tarih ve 31011 sayılı Resmi Gazete ‘de yayımlanarak yürürlüğe giren "Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinde Değişiklik Yapılmasına Dair 56 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi" ile Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü ve Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğü birleştirilerek, görev, yetki ve sorumluluklarının tevdi edildiği Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü kurulmuştur.
Genel Müdürlüğümüzce karayolu, demiryolu ve tehlikeli madde taşımacılığı ile kombine taşımacılık ve lojistik faaliyetlerinin, ulusal ve uluslararası boyutta adil, sürdürülebilir, ekonomik ve çevreye duyarlı yürütülebilmesi amacıyla görev ve sorumluluklarımızı özveriyle sağlamaktayız.
ULAŞTIRMA HİZMETLERİ DÜZENLEME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARIN BELİRLENMESİNE İLİŞKİN YÖNERGE
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, İdari Yapı ve İmza Yetkisi
Amaç ve kapsam
MADDE 1 - (1) Bu Yönergenin amacı,
Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğünün teşkilat yapısı ile görev,
yetki ve sorumluluklarına
ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
(2)
Bu Yönerge, Ulaştırma Hizmetleri
Düzenleme Genel Müdürlüğünün teşkilat yapısını, birimlerini ve bu birimler ile personelin görev,
yetki ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 2 - (1) Bu Yönerge; 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 477 ve 497 inci maddeleri, 26/9/2011 tarihli ve 655
sayılı Ulaştırma ve Altyapı Alanına İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun
Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesi, 10/7/2003 tarihli ve 4925 sayılı
Karayolu Taşıma Kanunu, 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı Karayolları Trafik
Kanunu, 24/4/2013 tarihli ve 6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının
Serbestleştirilmesi Hakkında Kanunu ile taraf olduğumuz ilgili uluslararası
anlaşmalara ve diğer mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
İdari
yapı ve görev dağılımı
MADDE 3 - (1) Ulaştırma Hizmetleri
Düzenleme Genel Müdürlüğü; Genel Müdür, üç Genel Müdür Yardımcısı ve dokuz Daire Başkanlığından oluşmaktadır. Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü Teşkilat
Şeması Ek:1’de yer almaktadır.
(2) Görev dağılımı yetkisi Genel Müdüre aittir. Genel
Müdür görev dağılımını bu hususta çıkaracağı bir “Genel Müdürlük Emri” ile
düzenler.
İmza yetkisi
MADDE 4 - (1) Ulaştırma ve Altyapı
Bakanlığı İmza Yetkileri Yönergesi hükümleri saklı kalmak kaydıyla imza yetkisi
Genel Müdüre aittir. Genel Müdür imza yetkisinin bir kısmını astlarına
devredebilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Görev, Hedef ve İlkeler
Görevler
MADDE 5 - (1) Ulaştırma Hizmetleri
Düzenleme Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Karayolu ve demiryolu ulaştırması faaliyetlerinin
ticari, ekonomik, sosyal ihtiyaçlara ve teknik gelişmelere bağlı olarak
ekonomik, seri, elverişli, güvenli, kaliteli, çevreye olumsuz etkilerini
önleyecek, giderecek ve kamu yararını gözetecek tarzda serbest, adil ve
sürdürülebilir bir rekabet ortamında yapılmasını ve bu faaliyetlerin müstakilen
veya ulaştırma türleriyle birlikte ve birbirlerini tamamlayıcı olarak hizmet
vermesini sağlamak.
b) Karayolu ve demiryolu ile yapılacak tehlikeli mal
taşımacılığı faaliyetlerinin uluslararası sözleşmeler, standartlar ve mevzuata
uygun olarak ekonomik, seri, elverişli, güvenli, kaliteli, çevreye kötü etkisi
en az ve kamu yararını gözetecek tarzda serbest, adil ve sürdürülebilir bir
rekabet ortamında yapılmasını ve bu faaliyetlerin diğer taşımacılık
faaliyetleriyle uyumlu olarak hizmet vermesini sağlamak.
c) Kombine taşımacılık faaliyetlerinin ticari, ekonomik,
sosyal ihtiyaçlara ve teknik gelişmelere bağlı olarak ekonomik, seri,
elverişli, güvenli, çevreye kötü etkisi en az ve kamu yararını gözetecek tarzda
serbest, adil ve sürdürülebilir bir rekabet ortamında yapılmasını sağlamak.
ç) Demiryolu altyapı işletmecileri, demiryolu tren
işletmecileri, karayolu ve demiryolu taşımacılığı alanlarında taşımacı,
organizatör, acente, komisyoncu, lojistik işletmecisi, terminal işletmecisi,
gar veya istasyon işletmecisi ve benzeri faaliyette bulunanların hizmet
esasları, mali yeterlik ve mesleki saygınlık şartlarını belirlemek, bunları
yetkilendirmek ve denetlemek.
d) Karayolu ve demiryolu taşımacılığı ve ulaştırması ile
tehlikeli mal taşımacılığı ve kombine taşımacılık alanlarında hizmet üretenler
ile hizmetten yararlananların hak, yükümlülük ve sorumluluklarını belirlemek.
e) Karayolu ve demiryolu taşımacılığı alanlarında kamu
hizmeti yükümlülüğüne ilişkin usul ve esasları belirlemek.
f) Demiryolu altyapı işletmecileri, demiryolu tren
işletmecileri, karayolu ve demiryolu taşımacılığı alanlarında taşımacı,
organizatör, acente, komisyoncu, lojistik işletmecisi, terminal işletmecisi,
gar veya istasyon işletmecisi ve benzeri faaliyette bulunanlar ile şoförler,
makinistler başta olmak üzere bu işlerde çalışanların mesleki yeterlik
şartlarını belirlemek, bununla ilgili eğitim vermek veya verdirmek, sınav
yapmak veya yaptırmak ve bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
g) Tehlikeli mal taşımacılığı alanında faaliyette
bulunanlar ile şoförler, makinistler başta
olmak üzere bu işlerde çalışanların mesleki yeterlilik şartlarını belirlemek,
bununla ilgili eğitim vermek veya verdirmek, sınav yapmak veya yaptırmak ve
bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
ğ) Karayolu ve demiryolu taşımacılık faaliyetleri ile
tehlikeli mal taşımacılığı alanında kullanılan yük ve yolcu terminalleri,
garları veya istasyonları ile depolama tesisi ve benzeri yapıların asgari
niteliklerini belirlemek ve bunları denetlemek.
h) Karayolu taşımacılık faaliyetlerinde kullanılan her
türlü taşıtın cins, kapasite, sahiplik, yaş ve benzeri yönden asgari niteliklerini
belirlemek.
ı) Demiryolu tren işletmecilerince kullanılan her türlü
çeken ve çekilen aracın cins, kapasite, sahiplik, yaş ve benzeri yönden asgari
nitelikleri ile bunların dönemsel teknik muayenelerine ilişkin usul ve esasları
belirlemek.
i) Demiryolu altyapısı, sinyalizasyonu, elektrifikasyonu
ve demiryolu araçlarının muayenelerine ilişkin usul ve esasları belirlemek,
yaptırmak ve belgelendirmek.
j) Demiryolu altyapısı, sinyalizasyonu, elektrifikasyonu
ve demiryolu araçlarının muayenelerini yapacakların asgari niteliklerini
belirlemek, bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
k) Karayolu araçlarının dönemsel teknik muayenelerine
ilişkin usul ve esaslar ile dönemsel teknik muayene yapacakların asgari
niteliklerini belirlemek ve bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
l) Demiryolu tren işletmecilerince kullanılan her türlü
çeken ve çekilen aracın dönemsel teknik muayenesini yapacakların asgari
niteliklerini belirlemek ve bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
m) Tehlikeli mal taşımacılığı alanında kullanılan her türlü
karayolu ve demiryolu taşıtının cins, kapasite, sahiplik, yaş ve benzeri yönden
asgari nitelikleri ile bunların dönemsel teknik muayenelerine ilişkin usul ve
esasları belirlemek, dönemsel teknik muayenesini yapacakların asgari
niteliklerini belirlemek ve bunları yetkilendirmek ve denetlemek.
n) Her çeşit çeken ve çekilen demiryolu aracının
tescilinin yapılması ve sicilinin tutulmasına ilişkin usul ve esasları
belirlemek, bunların tescilini yapmak ve sicilini tutmak, Demiryolu altyapısı
ile çeken ve çekilen araçların kullanımı için asgari emniyet sınır ve
şartlarını belirlemek ve bunları denetlemek.
o) Demiryolu altyapı işletmecileri ve demiryolu tren
işletmecilerine ilgili emniyet belgelerini vermek veya verebilecekleri
yetkilendirmek ve denetlemek.
ö) Karayolu ve demiryolu ulaşımını geliştirmek ve
serbest, adil, sürdürülebilir bir rekabet ortamı sağlamak amacıyla sınırlı
olmak üzere; kullanımı ücrete tabi olan her çeşit karayolu, köprü ve tünel
ücretleri, terminal kullanım ücretleri, demiryolu altyapı kullanım ücretleri
ile taşımacılık faaliyetlerine ilişkin gerektiğinde taban ve tavan ücret tespit
etmek ve uygulamasını denetlemek.
p) Demiryolu altyapısı kullanımı, tahsisi, erişimi ve
ücretlendirmeye ilişkin olarak demiryolu altyapı işletmecileriyle demiryolu tren
işletmecileri arasında oluşan ihtilafların çözümüne yönelik karar almak.
r) Lojistik köy, merkez veya üslerin yer, kapasite ve
benzeri niteliklerini belirleyerek planlamak, kurulmalarına ilişkin usul ve
esasları belirlemek ve izin vermek, gerekli arazi tahsisi ile altyapıların
kurulması hususunda ilgili kuruluşları koordine etmek, uygulamasını takip etmek
ve denetlemek.
s) Karayolu ve demiryolu ulaştırma hizmetleri ile
tehlikeli mal taşımacılığı ve kombine taşımacılık faaliyetlerinin gerektirdiği
uluslararası ilişkileri yürütmek, anlaşma ve karma komisyon çalışmaları yapmak.
ş) Ulaştırmanın çevreye olumsuz etkilerinin
giderilmesinde koordinasyonu sağlamak.
t) Bakanlık Bölge Müdürlükleri
arasında uygulama birlikteliğini sağlamak için toplantılar, seminerler ve
incelemeler yapmak.
u) Uluslararası taşımacılık alanında dünyadaki gelişmeleri
bu alandaki faaliyetleri, değişimleri, istatistikleri takip etmek.
ü) Ülkemizde ulaştırma
sektörünün sürdürülebilir büyümesinin sağlanabilmesi amacıyla ulaşım
planlamasının bir bütünlük içerisinde ele alınabilmesi için politikalar
belirlemek, çalışmalar yapmak.
v) Ulaşım
hizmetlerinin düzenlenmesi hususunda paydaş kurum/kuruluşlarla (Bakanlıklar,
bağlı, ilgili, ilişkili kuruluşlar, STK’lar ve Üniversiteler) birlikte
çalışabilirliği etkin kılacak eylem ve etkinlikler planlamak ve ilgili
birim/kurum/kuruluşlarla koordineli şekilde politikalar belirlemek.
y) Ulusal demiryolu altyapı ağına bağlı ya da bu ağa
bağlı olmayan sabit ve mobil alt sistemler ile ilgili yönetmelikleri hazırlamak
ve hazırlatmak, paydaşlar arasında gerekli koordinasyonu sağlamak, yerliliği
destekleyen stratejileri gerçekleştirmek, teknolojik gelişmelerin takip
edilerek ilgili değişikliklerin sisteme katma değer olarak ilave edilmesini
sağlamak.
z) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2)
Genel Müdürlük sorumluluk alanlarıyla ilgili olarak aşağıdaki görevleri de
yerine getirir:
a) Yürütülen faaliyetlerin çevreye uyumlu olmasını ve
gelişmesini sağlamak.
b) Uluslararası mevzuatı takip etmek ve mevzuat uyumu çalışması
yapmak.
c) Ticari, ekonomik, teknik gelişmeler ve sosyal
ihtiyaçları takip etmek ve bunlara bağlı olarak gerektiğinde yeni politikalar
ve yürütülme esasları hakkında teklif hazırlamak,.
ç) Verilecek yetki belgeleri ile diğer belge ve
hizmetlerin ücret, süre, kapsam ve
d) Gerekli idari düzenlemeleri hazırlamak.
e) Denetim yapmak amacıyla gerekli her türlü fiziki ve
teknik altyapı ve tesisleri kurmak, kurdurmak, işletmek, işlettirmek ve bunları
denetlemek.
f) Demiryolu sistemleri ile ilgili olarak teknolojik
gelişmelerin takip edilerek sistemin altyapının buna uygunluğunu denetlemek.
g) Demiryolu ile ilgili olarak Sistem mühendisliği
çalışmalarını, RAMS planlarını denetlemek.
(3) Genel Müdürlük
sorumluluk alanlarıyla ilgili olarak hazırladıkları ve Resmi Gazetede
yayımlanmak suretiyle yürürlüğe konulan Bakanlık idari düzenlemelerinde, bu
düzenlemeleri ihlal edecek hizmet üretenler ile hizmetten yararlananlar için;
a) Hangi hallerde
uygulanacağını açıkça belirtmek kaydıyla; uyarma, geçici faaliyet durdurma ve yetki
iptali şeklinde idari müeyyideler öngörmek ve ihlal edenlere belirlenen idari
müeyyideleri uygulamakla görevli ve yetkilidirler.
b) Hangi hallerde
uygulanacağını ve miktarını açıkça belirtmek kaydıyla; 655 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesinde belirlenen idari para cezalarının
uygulamasını öngörmek ve ihlal edenlere belirlenen miktarda idari para cezası
karar tutanağı düzenlemek veya düzenletmekle görevli ve yetkilidirler.
c) Genel Müdürlüğümüz
faaliyetleri kapsamında denetimler bu yönergenin 2 inci Madde 1 inci fıkrada
belirtilen mevzuatlar çerçevesinde, hangi konularda ve ne şekilde yapılacağı
ile sınırlarını açıkça belirtmek şartıyla; Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma
Genel Komutanlığı, Ticaret Bakanlığının sınır kapılarındaki birimleri, belediyelerin
denetim birimlerini de denetimle yetkilendirebilir ve bunlara mensup kamu
personeli eliyle denetim yaptırabilir ve ihlal veya idari para cezası karar
tutanağı düzenlettirebilirler.
Hedef ve ilkeler
MADDE 6 - (1) Ulaştırma Hizmetleri
Düzenleme Genel Müdürlüğü görevlerini yerine getirirken, politika oluştururken
ve düzenleme yaparken aşağıdaki hedef ve ilkeleri gözetir:
a) Genel Müdürlüğün hedefleri:
1)
Görev
alanıyla ilgili hususlarda, ulusal ve uluslararası alandaki ekonomik, ticari,
sosyal, teknolojik, hukuki ve stratejik gelişmeleri dikkate almak suretiyle,
karayolu, demiryolu taşımacılığı, kombine taşımacılık ve tehlikeli yük
taşımacılığı alanlarında ulaştırma politikaları üretebilecek kurumsal birikimi
oluşturmak.
2) Doğal çevreyle uyumlu, güvenli, emniyetli ve düzenli
şekilde taşımacılık yapılmasını temin etmek.
3)
Karayolu
taşımacılık piyasasındaki mevcut âtıl kapasiteyi makul bir süre sonunda
azaltmak, yok olması için çalışmalar yapmak.
4)
Demiryolunun
yük ve yolcu taşımacılığı piyasasındaki payını arttırmak.
5)
Karayolu
taşıtlarının/araçlarının teknik muayenelerinin, ağırlık ve boyut kontrollerinin
daha etkin ve sağlıklı bir şekilde yapılması suretiyle karayolu trafik
güvenliğini arttırmak.
6)
Başta
komşu ülkeler olmak üzere tüm ülkelerle karşılıklı olarak uluslararası ikili ve
transit taşımacılığını kademeli olarak serbestleştirmek.
7)
Ülkemizi
uluslararası ölçekte bir lojistik merkez haline getirmek.
8)
Yurt
çapında karayolu, demiryolu, tehlikeli yük ve kombine taşımacılık alanında
yapılan çalışmalara öncülük etmek, uluslararası taşımacılıkta ülkemizin pazar
payını arttırmak.
9)
Çalışma
alanına ilişkin geliştirilen teknik, kurumsal ve hukuki kapasite/tecrübe ile
ülkemizin yurt dışındaki tanınırlığını arttırarak başta komşu ülkeler olmak
üzere diğer ülkelerin teknik ve idari kapasitesini güçlendirmeye yönelik eğitim
ve yardım çalışmaları düzenlemek.
10)
Başta
BM-AEK, OTIF, UNESCAP, ERA, ITF olmak üzere önemli uluslararası taşımacılık
örgütlerindeki çalışmaları, ülkemiz yararına olacak şekilde yönlendirmek ve
alınan kararları mevzuata aktarmak.
11)
AB
mevzuatlarına uyumlu, hizmet kalite ve standardı ile toplam verimi daha yüksek,
düzenli, güvenli, seri, ekonomik ve diğer taşıma modları ile bütünleşmiş bir
karayolu ve demiryolu taşımacılık sektörü oluşturmak.
12)
Hizmetlerin
yürütülmesinde en gelişmiş, en yeni bilişim tekniklerini kullanmak.
13)
Tehlikeli
mal taşımacılığı alanında, uluslararası standartlarda emniyetli ve etkin bir
taşımacılık sisteminin üreticiden son kullanıcıya kadar yüksek standartlarda
kurulmasını ve yürütülmesini sağlamak.
14)
Taşımacılık
piyasasını ölçen, imkân ve kabiliyetlerini, risklerini, fırsatlarını ve
gelişmesini dikkate alan dinamik, sürdürülebilir karayolu ve demiryolu
taşımacılık politikalarını oluşturabilecek; teknik ve idari kapasite bakımından
yeterli ve güçlü, piyasayı düzenleyen, yönlendiren ve denetleyen, vizyon
sahibi, güvenilir ve etkin bir kamu otoritesi olmak.
15)
Bozulabilir
Gıda Maddesi Taşımacılığı konusunda taraf olduğumuz ATP anlaşması kapsamında;
etkin, ölçülebilir, ekonomik bir sektör oluşturmak.
b) Genel
Müdürlüğün ilkeleri:
1)
Hizmet
üreten ve hizmetten yararlananların haklarını korumak.
2)
Adil
rekabet ortamı sağlamak ve korumak.
3)
Hizmet
kalite ve standartlarını korumak ve geliştirmek.
4)
Güvenilir,
şeffaf, istikrarlı, tutarlı ve hukuk ilkelerine bağlı olmak.
5)
Paydaşların
katılımını sağlamak suretiyle ortak aklı kullanmak.
6)
Eleştiri,
görüş ve önerilere açık olmak.
7)
Piyasadaki
aktörlerin yatırım/girişim kabiliyetlerini korumak.
8)
Toplumun
genel yararını ve sosyal sorumluluk ilkesini gözetmek.
9)
Çalışanların
refah ve huzurunu gözetmek.
10)
Çevreyi
korumak.
11)
Taşımacılıkta
dijital dönüşümü desteklemek.
12)
Vatandaş odaklı hizmetlerin sunumunda, vatandaşın hizmete
erişimini kolaylaştırmak, hizmetlerini e-Devlet üzerinden yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Genel Müdürlük Ana Birimleri ve Görevleri
Genel Müdürlük birimleri
MADDE 7 - Genel Müdürlük ana birimleri şunlardır:
1) Lojistik ve Kombine
Taşımacılığı Dairesi Başkanlığı
2) Demiryolu Taşımacılığı
Dairesi Başkanlığı
3) Demiryolu Sertifikasyon
Dairesi Başkanlığı
4) Tehlikeli Yük Taşımacılığı
Dairesi Başkanlığı
5) Uluslararası İlişkiler Dairesi Başkanlığı
6) Karayolu Taşımacılığı
Dairesi Başkanlığı
7) Araç Muayene ve Denetim
Dairesi Başkanlığı
8) Eğitim ve Belgelendirme
Dairesi Başkanlığı
9) Yönetim Hizmetleri Dairesi
Başkanlığı
Daire Başkanlıklarının ortak görevleri
MADDE 8 – (1) Daire Başkanlıklarının ortak
görevleri şunlardır:
a)
Görev
alanına giren konulara ilişkin iş ve işlemleri, Bakanlığın stratejik plan ve
hedeflerine uygun olarak ve Bakanlıkça kurulan elektronik hizmet sistemlerini
etkin kullanarak gerçekleştirmek.
b)
Yapılan
iş ve işleme ilişkin belgeleri ilgili mevzuatında belirtildiği şekilde muhafaza
etmek.
c)
Dairenin
yetki ve sorumluluk alanına giren konularda e-Devlet üzerinden verilen
hizmetlerin işlerliğini sürekli kontrol etmek ve yeni hizmetlere ilişkin
çalışmalar yürütmek.
ç)
Görev
alanına giren konularda, ülkemizin üyesi olduğu uluslararası kuruluşların
aldığı kararları ve uygulamaya koyduğu anlaşmaları takip etmek, bu karar ve
anlaşmaların uygun görülmesi halinde ulusal mevzuatımıza aktarılması için
gerekli çalışmaları yapmak ve bu kuruluşlar tarafından kurulan bilgi
sistemlerine gerekli veri girişini sağlamak.
d)
Uluslararası
toplantılara, toplantı gündemine ilişkin detaylı değerlendirmeleri yaptıktan ve
diğer kamu kurum ve kuruluşları ile ihtiyaç duyulan koordinasyonu sağladıktan
sonra ülke görüşünü oluşturarak katılım sağlamak.
e)
Dairenin
görev alanına giren konularda taraf olduğumuz uluslararası anlaşmaların
öngördüğü veya faaliyet alanındaki uygulamaların geliştirilmesine yönelik
olarak ihtiyaç duyulan ikili veya çok taraflı anlaşma öneri ve taslaklarını
hazırlamak.
f)
Görev
alanına giren konularda yargıya intikal etmiş davaların sonuçlarını takip etmek.
g)
İç
Kontrol Eylem Planı çalışmalarında sorumlu olduğu eylemlerle ilgili faaliyetleri
yürütmek.
ğ)
Dairenin
faaliyetlerine ilişkin bilgileri güncel olarak kullanıma hazır bulundurmak,
ilgililerine sunmak ve gerekli raporlamaları yapmak.
h)
Genel
Müdürlüğün resmî web sitesinde yayımlanması için, görev alanına giren konulara
ilişkin gereken içeriği hazırlamak ve bunların güncelliğini sağlamak.
ı)
Görev
alanı ile ilgili olarak bölge müdürlükleri ile gerekli yazışmaları yapmak ve
sonuçlarını takip etmek.
i)
Sorumlu
olduğu mevzuatın öngördüğü ihtar, uyarı, faaliyet durdurma ve benzeri müeyyidelerin
uygulanmasına veya bunların kaldırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
j)
Sorumlu
olduğu mevzuatı düzenli olarak takip etmek ve ilgili mevzuatın uygulanmasına ve
ilave düzenlemelere ilişkin görüş ve önerilerini bildirmek.
k)
Görev
alanı ile ilgili gelen şikâyetleri değerlendirmek, gerekli inceleme ve
araştırmaları yaparak sonuca bağlamak.
l)
Mevzuat
hükümleri doğrultusunda görev alanı ile ilgili ihtiyaç duyulan uygulama
talimatlarını hazırlayarak Genel Müdürün onayına sunmak.
m)
Görev
alanına giren konulardaki faaliyetleri, değişimleri, istatistikleri ve sektörü
takip ederek alınacak tedbirlere ve iyileştirmelere ilişkin Genel Müdüre öneri
ve rapor sunmak.
n)
AB’nin
ilerleme raporlarını takip etmek, görev alanına ilişkin konuları
değerlendirerek gerekli görüşü oluşturmak.
o)
Uluslararası
kuruluşlar tarafından daha önceden belirlenen kriterlere göre ülkelerin değişik
performanslarının ve diğer ülkelerle bağlantılarının yayımlandığı raporları
sürekli takip etmek, bu doğrultuda etkinliği artırmaya yönelik gerekli
araştırmaları yapmak/yaptırmak ve düzenlemeleri hayata geçirmek.
ö)
CİMER
üzerinden gelen vatandaş taleplerine ilgili mevzuat çerçevesinde zamanında
sistem üzerinden cevap vermek.
p)
Yapılan
her türlü iş ve işleme ilişkin fiziki olarak kalması gereken belgeleri usulüne
uygun şekilde dosyalamak ve muhafaza etmek.
r)
İş
ve işlemlerde U-Net ve BELGENET sistemlerini doğru ve etkin kullanmak.
s) Amiri tarafından verilecek
diğer benzer görevleri yapmak.
Lojistik ve
Kombine Taşımacılığı Dairesi Başkanlığı
MADDE 9 - (1) Lojistik ve Kombine Taşımacılığı Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Lojistik köy, merkez veya
üslerin yer, kapasite ve benzeri niteliklerini ülkemiz ulaştırma koridorlarına
uygun şekilde belirleyerek planlamak, kurulmalarına ilişkin usul ve esasları
belirlemek ve izin vermek, gerekli arazi tahsisi ile altyapıların kurulması
hususunda ilgili kuruluşları koordine etmek ve uygulamasını takip etmek ve
denetlemek.
b) Ülkemizin bütüncül hedefleri
ve planları doğrultusunda, lojistik strateji belgesi ve/veya lojistik master
planların uygulanabilirliğini ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak
sağlamak.
c) Türkiye Lojistik Master
Planı/Ulaşım Ana Planı ile ilgili tüm çalışmaları yürütmek, güncellenmesi için gerekli
çalışmaları yapmak.
ç) Lojistik Merkezlerin
etkinliğini değerlendirmek ve geliştirilmesine yönelik analizleri yapmak ve
yaptırmak.
d) Bölgelerin intermodal
taşımacılık olanakları, ekonomik gelişimi, demografik ve jeolojik yapısına göre
lojistik merkezlerin planlamasını yapmak.
e) Ülkemizin bölgesinde lojistik
merkez konumuna yükselmesini sağlayacak politika, program ve master planları
geliştirmek.
f) Lojistik merkezlerin yer,
kapasite ve benzeri niteliklerini belirleyerek kurulmalarına ilişkin usul ve
esasları düzenlemek ve izin vermek.
g) Lojistik merkezlerin
kurulmalarını sağlamak, gelişimi için gerekli arazi tahsisi ile altyapıların
kurulması hususunda ilgili kuruluşları koordine etmek ve uygulamasını takip
etmek ve denetlemek.
ğ) Lojistik Koordinasyon/İcra
Kurulu ile ilgili çalışmaları yürütmek.
h) Lojistik merkezlerin
önceliklendirilmesi çalışmalarını koordine etmek.
ı) Kentsel lojistik planların hazırlanması çalışmalarına
katkı sunmak.
i) Kombine taşımacılık
faaliyetlerinin ticari, ekonomik, sosyal ihtiyaçlara ve teknik gelişmelere
bağlı olarak ekonomik, seri, elverişli, güvenli, çevreye kötü etkisi en az ve
kamu yararını gözetecek tarzda serbest, adil ve sürdürülebilir bir rekabet
ortamında yapılmasını sağlamak.
j) Kombine taşımacılık ile
ilgili politikalar oluşturmak, bu konuda gerekli iş ve işlemleri yapmak.
k) Taşıma işleri
organizatörlüğü faaliyetlerinin kaliteli, seri, güvenli ve sürdürülebilir bir rekabet
ortamında yapılmasını sağlamak.
l) Ulusal düzeyde kombine
taşımacılığın geliştirilmesi ve mevcut ulaştırma türleri arasındaki dağılımın
daha dengeli bir duruma getirilmesi amacıyla taşımacı firmalara yönelik mali ve
idari teşvikleri içeren Proje Programları oluşturmak ve bu programları
uygulamak.
m) Avrupa Birliği, BM-AEK, KEİ,
UBAK/ITF, UNESCAP ve benzeri uluslararası örgütlerin bünyesinde/nezdinde
yaşanan gelişmeler, imzalanan anlaşmalar/protokoller veya alınan kararların
takibi ile bu örgütlerde gerçekleşen toplantıların hazırlık çalışmalarını
yürütmek.
n) Kombine taşımacılık
konusunda ülkemiz ile diğer ülkeler arasında imzalanan iki taraflı anlaşmalar
ve protokoller ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, imzalanacak yeni anlaşmalar ve protokoller
için gerekli çalışmaları yürütmek.
o) Kombine taşımacılık
konularında ilgili kamu kurum/kuruluşları ve sivil toplum örgütleriyle sektörel
koordinasyonu sağlamak.
ö) Kombine taşımacılık
sektöründe AB mevzuatına uyum çalışmalarının takibi ve koordinasyonunu sağlamak.
p) Türkiye-AB mali işbirliği
çerçevesinde, kombine taşımacılık sektörüne yönelik yeni proje önerileri
geliştirmek, mali destek sağlanan projelerin uygulanmasına ve koordinasyonuna
yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
r) ATP “Bozulabilir Gıda
Maddelerinin Uluslararası Taşımacılığı ve Taşımalarında Özel Ekipmanların
Kullanımı Antlaşması’nı yürütmek, antlaşma içeriğinde yer alan bozulabilir gıda
maddelerinin taşınmasında kullanılacak yalıtımlı, soğutmalı ve ısıtmalı
cihazların tip testleri ve periyodik testlerin prosedürlerini düzenlemek.
s) Türk Standartlar Enstitüsü
ile imzalanan protokol kapsamında denetleme, inceleme ve değerlendirme
çalışmalarını yürütmek.
ş) Bozulabilir gıdalar
konusunda ulusal uygulamaları planlamak, mevzuat hazırlamak, denetleme ve
muayene sistemi oluşturmak, etkinliğini değerlendirmek.
t) Ulaşım ve çevreye etkileri
konusunda Bakanlık uhdesinde yürütülen çalışmalara katkı vermek.
u) Daire başkanlığı uhdesinde
yürütülen Avrupa Birliği IPA projelerini yürütmek.
ü) Ülkemizde açılacak ulusal ve
uluslararası düzenli Ro-Ro hatlarının açılması konusunda kombine taşımacılık
kapsamında kurumlar arası koordinasyonu sağlamak.
Demiryolu
Taşımacılığı Dairesi Başkanlığı
MADDE 10 - (1) Demiryolu Taşımacılığı Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Demiryolu altyapı
işletmecileri, demiryolu tren işletmecileri, gar veya istasyon işletmecileri ve
demiryolunda benzeri taşımacılık faaliyetleri için mali yeterlilik, mesleki
yeterlilik, mesleki saygınlık ilkelerine uygun olarak bu faaliyetlerde
bulunanların yetki belgelerini vermek, verilen yetki belgelerinin yenilenmesi
veya iptal edilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
b) Yetki belgesi verilen
kurum/kuruluşların yetkilendirme kriterleri çerçevesinde uygunluk değerlendirme
ve kontrol faaliyetlerini yapmak.
c) Uluslararası Demiryolu
Taşımacılığı Hükümetlerarası Örgütü (OTIF) ve Avrupa Demiryolu Ajansı (ERA)
bünyesinde yürütülen çalışmaları takip etmek, koordinasyonu sağlamak ve bu
husustaki toplantılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
ç) AB İlerleme Raporu
çalışmalarını yakından takip etmek, demiryolu sektörüne ilişkin konuları
değerlendirerek ilgili birimlere bilgi vermek, koordinasyonu sağlamak,
gerektiğinde görüş oluşturmak ve yazışmaları hazırlamak.
d) Avrupa Komisyonu Alt Komite
toplantıları kapsamında demiryolu sektörüne ilişkin yapılan çalışmaları yakından takip etmek, bu husustaki toplantılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, koordinasyonu sağlamak.
e) Türkiye-AB mali işbirliği
çerçevesinde, demiryolu sektörüne yönelik proje önerileri geliştirmek, proje
teknik fiş ve teknik şartnamesini hazırlamak, projelerin uygulanmasına ve
koordinasyonuna yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
f) Demiryolu taşımacılık
faaliyetlerinde bulunan demiryolu altyapı ve tren işletmecileri arasında
serbest, adil, sürdürülebilir ve tekelleşmenin önüne geçecek şekilde rekabeti
düzenlemek ve denetlemek.
g) Demiryolu altyapısı
kullanımı, tahsisi, erişimi ve ücretlendirmeye ilişkin olarak düzenlemeler
yapmak, bunlarla ilgili iş ve işlemleri yapmak ve denetlemek.
ğ) Demiryolu altyapı kullanım
ücretleri ile taşımacılık faaliyetlerine ilişkin gerektiğinde taban ve tavan
ücret tespit etmek ve uygulamasını denetlemek.
h) Demiryolu altyapısı kullanımı, tahsisi,
erişimi ve ücretlendirmeye ilişkin olarak demiryolu altyapı işletmecisi ile
demiryolu tren işletmecileri arasında oluşan ihtilafların çözümüne yönelik
karar almak.
ı) Demiryolu altyapı
işletmecisinin belirleyeceği altyapıya erişim ücretinin demiryolu taşımacılığı
piyasasına yönelik etki analizlerini yapmak, sonuçlarına göre gerekli önlemleri
almak.
i) Demiryolu altyapı
işletmecisinin yaptığı kapasite tahsisini, erişim ücretlendirme
sözleşmelerini ve trafik performansını değerlendirmek, gerekli görüş ve önerilerde
bulunarak önlemler almak.
j) Demiryolu ulaştırması
alanında hizmet üreten demiryolu altyapı işletmecisi, demiryolu tren
işletmecisi ile demiryolunda seyahat eden yolcuların hak, yükümlülük ve
sorumluluklarını belirlemek.
k)
Demiryolu
yolcu taşımacılığında kamu hizmeti yükümlülüğüne ilişkin usul ve esasları
belirlemek, kamu hizmeti sözleşmesini hazırlamak, hizmetin alımına ilişkin iş
ve işlemleri yapmak ve yaptırmak, sözleşmeye uygunluğunu denetlemek.
Demiryolu
Sertifikasyon Dairesi Başkanlığı
MADDE 11 - (1) Demiryolu Sertifikasyon Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Demiryolu altyapı ve tren
işletmecilerinin demiryolu ulaşımındaki emniyet performanslarının
arttırılabilmesi için söz konusu işletmecilerin emniyet yönetim sisteminin
oluşturulmasına ilişkin düzenleme, ortak emniyet yöntem ve göstergelerini
hazırlamak, uygunluk değerlendirme ve kontrol faaliyetlerini yapmak.
b) Sistem Mühendisliği
çalışmalarıyla koordineli olarak RAMS planlarını oluşturmak ve işletme
veriminin arttırılması için faaliyetleri düzenlemek ve yapmak.
c) Demiryolu altyapı
işletmecilerinin emniyet yetkilendirmelerini, demiryolu tren işletmecilerinin
emniyet sertifikalarını vermek.
ç) Demiryolu emniyetine ilişkin
faaliyetleri içeren bir önceki takvim yılına ait demiryolu tren işletmecileri
ve demiryolu altyapı işletmecilerinin yıllık emniyet raporlarını temel alan
yıllık raporu düzenlemek.
d) İlgili kurumlarca hazırlanan
ve Genel Müdürlüğümüze gönderilen kaza ve/veya olayların raporlarını
inceleyerek, gerekli görüş ve önerilerde bulunmak, bu hususu ilgili kurumlarla
koordineli olarak değerlendirmek.
e) Emniyet sertifikası ve
emniyet yetkilendirmesi sahibi demiryolu tren işletmecileri ve demiryolu
altyapı işletmecilerini ilgili mevzuat çerçevesinde emniyet prosedürleri
yönünden denetim faaliyetlerini gerçekleştirmek.
f) Demiryolu sektöründe başta
tren makinistleri olmak üzere demiryolu altyapı işletmecileri ve demiryolu tren
işletmecilerinde emniyet kritik görev yapacak personelin mesleki yeterlik
şartlarını ilgili kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak belirlemek, bununla
ilgili eğitim vermek veya verdirmek, sınav yapmak veya yaptırmak ve bunları
yetkilendirmek ve denetim faaliyetlerini gerçekleştirmek.
g) Bakanlık adına tren
makinistlerine Tren Makinist Ehliyeti vermek.
ğ) Demiryolu
sektöründe emniyet kritik görevlerde çalışacak personelin alması zorunlu
mesleki eğitimleri verecek kuruluşların, ders programları/müfredatlarının
belirlenmesi konusunda ilgili kurum/kuruluşlarla ortak çalışmalar yapmak.
h) AB mevzuatına uyumlu olarak
karşılıklı işletilebilirlik teknik şartları ve diğer geçerli uluslararası
standartlar çerçevesinde; yurt içinde üretilecek veya yurtdışından ithal/
kiralama yoluyla getirilecek (yeni veya eski) ve ulusal demiryolu altyapı
ağında kullanılacak her çeşit çeken ve çekilen demiryolu aracının yaş standartlarını
belirlemek, bu standartlara göre tip onay vermek ve tescillerini yapılmasına
ilişkin usul ve esaslarını belirlemek, sicilini tutmak.
ı) Ulusal demiryolu altyapı
ağında kullanılacak her türlü çeken ve çekilen demiryolu aracının tasarım ve
imalatının ilgili standartlara uygun olduğunu kontrol, test ve denetim işlerini
yapacak olan onaylanmış kuruluş, atanmış kuruluş, bağımsız risk değerlendirme
kuruluşu ve UTP değerlendirme kuruluşlarını yetkilendirmek ve bu hususlara
ilişkin usul ve esasları belirlemek.
i) Ulusal demiryolu altyapı
ağında kullanılacak her çeşit çeken ve çekilen demiryolu aracının bakım, onarım
ve varsa dönemsel teknik muayenelerini yapacakların asgari niteliklerini
belirlemek ve bunları yetkilendirmek, denetlemek ile bu hususlara ilişkin usul
ve esasları belirlemek.
j) Demiryolu sabit alt sistemlerinin
(altyapı, otomasyon, sinyalizasyon ve elektrifikasyon) muayenelerine ilişkin
usul ve esasları belirlemek, standartlara uygun şekilde yaptırmak ve
belgelendirmek.
k) Demiryolu sabit alt sistemlerinin
(altyapı, otomasyon, sinyalizasyon ve elektrifikasyon) muayenelerini
yapacakların asgari niteliklerini belirlemek, standartlara
uygun şekilde yetkilendirmek ve denetlemek.
l) Sinyalizasyon, otomasyon sistemi ve elektrifikasyon
sistemi için uygun standartların belirlenerek performansın arttırılmasını
sağlamak.
m) Sinyalizasyon sistemi için oluşturulan RAMS
dokümanlarının teknolojik gelişmeler ışığında değerlendirilerek performansın
arttırılması için uygun stratejilerin gerçekleştirilmesi.
n) Kent içi demiryolu projeleri
kapsamında yerliliği destekleyen stratejileri gerçekleştirmek, bu kapsamda
oluşturulacak plan ile birtakım çalışma faaliyetlerini yürütmek.
o) Kent içi demiryolu ile
ilgili yönetmelik hazırlamak ve hazırlatmak.
ö) Kent içi demiryolu ile
ilgili olarak yürütülen faaliyetlerde teknolojik gelişmelerin takip edilerek
ilgili değişikliklerin sisteme katma değer olarak ilave edilmesini sağlamak.
p) İltisak hatları ile ilgili
yönetmelikleri hazırlamak ve paydaşlar arasında gerekli koordinasyonu sağlamak.
Tehlikeli Yük
Taşımacılığı Dairesi Başkanlığı
MADDE 12 - (1) Tehlikeli Yük Taşımacılığı Dairesi Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Tehlikeli mal taşımacılığı alanında hizmet verenler
ile hizmetten yararlananların hak, yükümlülük ve sorumluluklarını belirlemek.
b)
Karayoluyla
ve demiryoluyla tehlikeli madde taşımacılığı konusunda gerekli mevzuatın
hazırlanması ve uygulanması için gerekli iş ve işlemleri yapmak.
c)
Karayoluyla
ve demiryoluyla tehlikeli maddelerin taşınması için gerekli özel izin
taleplerine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
ç)
Tehlikeli
maddelerin karayoluyla ve demiryoluyla taşınması konusunda yapılan uluslararası
çalışmaları takip etmek ve gerektiğinde bunları mevzuata dercetmek.
d)
Tehlikeli
maddelerin karayoluyla ve demiryoluyla taşınmasında görev, yetki ve sorumluluğu
bulunan diğer kamu kurum ve kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak.
e)
Tehlikeli
maddelerin karayoluyla ve demiryoluyla uluslararası taşınması ile ilgili
olarak, gerektiğinde ADR ve RID şartlarının kolaylaştırılması hususunda ülkemiz
ile diğer ülkeler arasında yapılabilecek anlaşmaların şartlarını hazırlamak.
f)
Tehlikeli
madde taşımacılık faaliyetlerinin AB mevzuatı, ADR ve RID şartlarına uygun
olarak gerçekleşmesini sağlamaya yönelik usul ve esasları belirlemek.
g)
Karayolu
ve demiryolu tehlikeli madde taşımacılık sektörüne ilişkin AB tarafından
yapılmış/yapılacak mevzuat çalışmalarını yakından takip etmek ve ülkemiz için
gerekli hazırlık çalışmalarını yapmak.
ğ)
Türkiye-AB
mali işbirliği çerçevesinde, karayolu ve demiryolu tehlikeli madde taşımacılık
sektörlerine yönelik proje önerileri geliştirmek, projelerin uygulanmasına ve
koordinasyonuna yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
h)
Birleşmiş
Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM-AEK) toplantıları kapsamında yapılan
çalışmaları yakından takip etmek, koordinasyonu sağlamak ve bu husustaki
toplantılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
ı)
OTIF
bünyesinde yürütülen tehlikeli maddelerin demiryoluyla taşınması çalışma grubu
ve komite toplantılarını takip etmek, koordinasyonu sağlamak ve bu husustaki
toplantılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
i)
Avrupa
Birliği, BM-AEK, OTIF ve benzeri uluslararası örgütlerin bünyesinde/nezdinde
yaşanan gelişmeler, imzalanan anlaşmalar/protokoller veya alınan kararların
takibi ile bu örgütlerde gerçekleşen toplantıların hazırlık çalışmalarını
yürütmek.
j)
Karayolu
ve demiryoluyla tehlikeli yük taşımacılığı sektörlerinin geliştirilmesine
yönelik, ilgili kamu kurumları ve özel sektörün ihtiyaç ve talepleri
doğrultusunda AB, AB üyesi ülkeler ve uluslararası kuruluşlardan kısa süreli
teknik yardım ve eğitim seminerleri düzenlenmesine ilişkin iş ve işlemleri
yapmak.
k)
Tehlikeli
Madde Güvenlik Danışmanlarının ve Tehlikeli Madde Güvenlik Danışmanlığı
Kuruluşlarının niteliklerini, belgelendirmelerini, yeterliliklerini, görev,
yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları belirlemek.
l)
TMGDK’ların mevzuat
kapsamında tanımlanan iş ve işlemleri ile yeterliliklerinin devam edip
etmediğinin takibine ilişkin denetimleri yapmak/yaptırmak.
m)
Uluslararası
tehlikeli yük taşımacılığında kullanılan ADR Bölüm 9’da tanımlanan karayolu
taşıtlarının ADR Kısım 9 kapsamında teknik muayenelerinin
yapılması/yaptırılması ve araçlara ADR Uygunluk Belgesi'nin
düzenlenmesi/düzenletilmesini sağlamak.
n)
Tehlikeli
Malların Karayoluyla Taşınmasına İlişkin Avrupa Anlaşması (ADR) Ek A Bölüm 6;
Tehlikeli Malların Demiryoluyla Taşınmasına İlişkin Anlaşma (RID) da yer alan tehlikeli
maddelerin taşınmasında kullanılan yük taşıma birimleri (Tank-vagonları,
portatif tanklar, sabit tanklar, fiber takviyeli plastik tanklar, sökülebilir
tanklar, tank konteynerleri, tank takas gövdeleri, çok elemanlı gaz
konteynerleri ile ADR’de tanımlanan her türlü muayeneye tabi taşıma ünitesi) ve
ürün muhafaza ambalajlarının uluslararası mevzuat kapsamında yapılması gereken
tip onay, sertifikasyon, test ve dönemsel muayenelerine ilişkin iş ve işlemleri
yapmak/yaptırmak.
o)
Ülke
içerisinde taşımacılık yapmak kaydıyla, tehlikeli madde taşıyan ve ADR
kriterlerini sağlayamayan eski araçların, üst yapılarının ve donanımlarının
can, mal ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla asgari niteliklerini
belirlemek, bu araçların teknik muayenelerini yapmak/yaptırmak ve Taşıt
Uygunluk Belgesi düzenlemek/düzenlettirmek.
ö)
Ülke
içerisinde taşımacılık yapmak kaydıyla, tehlikeli madde taşıyan ve RID
kriterlerini sağlayamayan eski sarnıç vagonların, üstyapılarının ve
donanımlarının can, mal ve çevre güvenliğini artırmak amacıyla asgari
niteliklerini belirlemek, bu vagonların teknik muayenelerini yapmak/yaptırmak
ve Tank Muayene Belgesi düzenlemek/düzenlettirmek.
p)
Tehlikeli
madde taşımacılığında kullanılan ambalaj, tank ve taşıma birimlerinin yine
taraf olduğumuz uluslararası sözleşme/anlaşmalar kapsamında tip onay
belgelerini vermek üzere yapılacak testlerin uluslararası standartlara uygun
laboratuvarlarda yapılmasını sağlamak/sağlatmak.
r)
Ulusal
ve uluslararası tehlikeli yük taşımacılığında kullanılan ADR Bölüm 9'da
tanımlanan araçların dönemsel teknik muayeneleri ile üstyapılarının; ara,
periyodik ve istisnai muayenelerinin yapıldığı muayene merkezlerinin asgari
niteliklerini, çalışma usul ve esaslarını belirlemek, bunları yetkilendirmek.
s)
Bakanlığımız
tarafından yetkilendirilen muayene merkezlerini denetlemek.
ş)
Yetkilendirilen
kurum/kuruluşlar tarafından yerine getirilmesi gereken onay, sertifikasyon ve
testlere ilişkin iş ve işlemlerin usulüne uygun olarak yapılıp yapılmadığını
takip etmek ve denetlemek.
t)
Görev
alanı ile ilgili konularda yetkilendirdiği kurum / kuruluşlar tarafından
yapılan işlemlerin sonuçları hakkındaki istatistiki verilerin U-NET Otomasyon
Sistemine aktarılmasını sağlamak.
u)
Görev
alanı ile ilgili konularda yetkilendirdiği kurum / kuruluşlar tarafından
verilen hizmetler karşılığında elde edilen gelirlerin Bakanlık ve ilgili
kuruluş arasında paylaşımı ile ilgili düzenlemeleri yapmak.
ü)
Gerekli hallerde
sorumlu olduğu mevzuatın öngördüğü müeyyidelerin uygulanması veya bunların
kaldırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak/yaptırmak.
Uluslararası İlişkiler
Dairesi Başkanlığı
MADDE 13- (1) Uluslararası İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük
görev alanına giren konularda uluslararası taşımacılık alanında dünyadaki gelişmeleri takip etmek; bu alandaki faaliyetleri, değişimleri, istatistikleri ve piyasayı
takip ederek gerektiğinde bu kapsamda öneri/rapor sunmak.
b) Genel Müdürlük
görev alanına giren konularda AB tarafından yapılmış/yapılacak mevzuat çalışmalarını
yakından takip etmek, proje ve benzeri
çalışmaları gerçekleştirmek, bu
konuda diğer birimler ile koordinasyonu sağlamak.
c) AB İlerleme Raporları ve Ulusal Plan çalışmalarını yakından
takip etmek, Genel Müdürlük
görev alanına ilişkin
konuları değerlendirerek ilgili
birimlere bilgi vermek,
koordinasyonu sağlamak, gerektiğinde
görüş oluşturmak ve yazışmaları
hazırlamak.
ç) Karayolu taşımacılık sektörünün geliştirilmesine yönelik, ilgili birimlerin ihtiyaç ve talepleri
doğrultusunda, Avrupa Birliği, AB üyesi ülkeler ve Uluslararası kuruluşlardan kısa süreli
teknik yardım ve eğitim seminerleri (TAEIX gibi) taleplerinde bulunmak ve bunlarla
ilgili iş ve işlemleri yapmak.
d) Avrupa Komisyonu Ulaştırma, Çevre ve Enerji
ile Trans-Avrupa Şebekeleri Alt Komite toplantıları kapsamında yapılan
çalışmaları yakından takip etmek, bu husustaki toplantılarla ilgili iş ve işlemleri yapmak, koordinasyonu sağlamak.
e) Birleşmiş
Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (BM/AEK), Asya-Pasifik Ekonomik ve Sosyal
Komisyonu (BM/ESCAP), Uluslararası Taşımacılık Forumu (ITF), Avrupa Ulaştırma
Bakanları Konferansı (UBAK), Karadeniz Ekonomik İşbirliği (KEİ),
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT), İslam Kalkınma Teşkilatı
(İKT), Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma
Teşkilatı (OECD),
Güney-Doğu Avrupa İşbirliği Girişimi (SECI), Avrupa-Kafkasya-Asya
Ulaşım Koridoru (TRACECA), NATO Olağanüstü Hal Planlama
Komitesi (SCEPC)
ve NATO Dahili
Satıh Nakliyatı Planlama Kurulu (PBIST)
gibi uluslararası organizasyonlar bünyesinde
Genel Müdürlüğümüz görev alanına giren çalışmaları yakından takip etmek,
toplantılara katılım sağlamak, diğer birimler ile bu alanda koordinasyonu sağlamak, bu organizasyonlar bünyesinde/nezdinde imzalanan
anlaşmalar/protokoller veya alınan kararların onay sürecinin tamamlanması
ve
uygulanmasının sağlanmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
f) Otobüs
ile Uluslararası Arızi Yolcu Taşımacılığı Anlaşması (INTERBUS), Eşyaların Karayolunda Uluslararası Nakliyatı İçin
Mukavele Sözleşmesi (CMR) ve TIR Sözleşmesi ile benzeri karayolu
taşımacılığını ilgilendiren çok taraflı Sözleşme
ve Konvansiyonlarla ilgili çalışmaları takip etmek ve bu kapsamda Genel Müdürlüğümüz görev alanına
giren konularda koordinasyonu sağlamak.
g) Genel Müdürlüğümüz görev alanına giren
konularda diğer ülkeler ile imzalanacak “İkili Karayolu Taşımacılığı Anlaşması
(kısaca İKTA)” ile ilgili iş ve işlemleri yapmak, imzalanacak yeni İKTA’lar
için gerekli çalışmaları yürütmek.
ğ) Mevcut İKTA’lar, protokoller ve çok taraflı organizasyonlar çerçevesinde Bakanlığımızca verilecek izin/geçiş belgelerinin
basımı ve ilgili ülke yetkili
makamlarına teslimi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
h) Mevcut İKTA’lar, protokoller ve çok taraflı organizasyonlar çerçevesinde temin edilen izin/geçiş belgelerinin zamanında ülkemize gelmesi
hususunda akit taraf ülkeler ile uluslararası organizasyonlar nezdinde gerekli
iş ve işlemleri yapmak, bu belgeleri dağıtıma yetkili kurumlara/firmalara
teslim etmek.
ı) Kara Ulaştırması
Karma Komisyon (KUKK) toplantılarını düzenlemek, toplantı sonunda imzalanan
Protokol, Tutanak ve diğer belgelerin onay sürecine ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek.
i) Ulaştırma Karma
Komisyon (UKK), Karma Ekonomik
Komisyon (KEK) ve Genel Müdürlük görev alanına giren diğer
uluslararası toplantılarda imzalanan
protokoller, tutanaklar vb. belgeler
ile alınan kararlardaki Genel Müdürlüğümüzü ilgilendiren konuları takip etmek, sonuçlandırma çalışmalarını yapmak, gerektiğinde ilgili diğer Daire
Başkanlıkları ile koordinasyon sağlamak, ilgili ülkelere ilişkin değerlendirmeleri temin ederek
ülke görüşüne esas olacak çalışmaları yapmak.
j) İhtiyaç olması halinde yabancı ülkelerin temsilcilikleri ile, Avrupa Birliği Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü ile Dışişleri
Bakanlığı üzerinden yapılacak
yazışmaları hazırlamak, bu ülkelerin temsilcilileri ile gerekli görüşmeleri yapmak.
k) Uluslararası
toplantılara ilişkin, temsil, ağırlama ve protokol işlerini
organize etmek/düzenlemek.
l) Bakanlık aracılığıyla Türk sürücülere, ilgili ülke/ülkeler tarafından verilen süreli/çok girişli sürücü vizeleri ön başvurusuna dair iş ve işlemleri
yapmak.
m) Her yılın başında; Bakanlıkça verilen izin/geçiş belgelerinin türü ve seri numaralarının belirtildiği tablolar ile birer örneğinin bulunduğu rehber kitapçık
hazırlamak ve hazırlanan bu rehber
kitapçığı sınır kapılarındaki gümrük birimlerine göndermek.
n) Geçiş Belgesi ile UBAK İzin Belgeleri Dağıtım Esaslarına İlişkin Mevzuatı
hazırlamak, gerektiğinde değerlendirme yaparak değişiklik önerisinde bulunmak, yapılan değişiklikleri ilgili taraflara
duyurmak ve bu konuda
gerekli talimatları hazırlamak.
o) Geçiş Belgesi ile UBAK İzin Belgeleri Dağıtım Esaslarına İlişkin Mevzuat çerçevesinde; izin/geçiş belgelerinin herhangi bir aksamaya yol açmadan,
verimli ve şeffaf bir şekilde dağıtımını ve kontrolünü sağlamak, bu
belgelerin temini ve kullanımına ilişkin gerekli iş ve işlemleri yürütmek.
ö) UBAK Karayolu Karnelerinin yeterli sayıda basımı ile ev ve büro eşyası taşıması
yapacak yetki belgesi sahiplerine (UBAK) taşınma eşyası izin
belgesi düzenlenmesi hususunda gerekli iş ve işlemleri yapmak.
p) Geçiş belgelerinin dağıtımı konusunda Bakanlık ile TOBB arasında yapılmış olan protokolün
uygulanması için gerekli iş ve işlemleri
yapmak.
r) Yabancı ülke taşıtlarının taşıma türlerine göre ibraz edecekleri belgelere ilişkin bilgilerin U-NET sistemi üzerinde güncel
olarak tutulmasını sağlamak.
s) Sınır ve hareket gümrük işlemlerinde
Bakanlık adına karayolu ile uluslararası eşya taşımacılığına ilişkin olarak
yapılan iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
ş) Anlaşmalı ve anlaşmasız ülkelere ait geçici
plakalı eşya/yük taşımaya mahsus taşıtlar ile Türk ve
yabancı plakalı taşıtların geçici ve kesin ihracı ile ithal edilen
taşıtlara ve sergi, fuar, hibe, tamir-bakım amaçlı eşya taşımaya mahsus
taşıtlara ilişkin yurda girişleri/yurtdışına çıkışları ve transit geçişleri ile
ilgili iş ve işlemleri yapmak.
t) Yabancı ülke taşıtlarına verilecek
Taşıma Özel İzin Belgeleriyle ilgili iş ve işlemleri yapmak.
u) Eşya taşımaya
mahsus yabancı ülke
taşıtlarına verilecek
özel izinler ile ilgili
iş ve işlemleri yapmak.
ü) Yurt dışına eşya taşımaya mahsus
özmal taşıtlarıyla çıkış talebinde
bulunan kamu kurum
ve kuruluşlarının özel izin
talepleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
v) e-Devlet
Kapısı üzerinden firmalarca gerçekleştirilen işlemlere ilişkin takip/ tebliğ iş
ve işlemlerini yapmak.
Karayolu Taşımacılığı
Dairesi Başkanlığı
MADDE 14 - (1) Karayolu Taşımacılığı
Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) 4925 sayılı Kanun kapsamında yürütülen, acente, eşya,
kargo, nakliyat ambarı, lojistik, dağıtım ve terminal işletmeciliği
faaliyetleriyle ilgili ilgili her türlü iş ve işlemleri yapmak.
b) Havalimanı, liman ve tren
garları ile yerleşim merkezleri arasında yolcu taşımacılığı yapacakların
başvurularını değerlendirmek ve mevzuata uygun olanların izin işlemlerini
yapmak.
c) Herhangi bir izni bulunmayan yolcu taşımaya mahsus ve
içinde yolcu bulunan yabancı taşıtların ülkemize giriş/çıkış talepleriyle
ilgili özel izin işlemleri yapmak.
ç) İptal edilmesi veya geçersiz sayılması veya faaliyeti
durdurulması veya faaliyet durdurma işleminin kaldırılması gereken yetki
belgeleri, izin/izinler ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
d) Kamu kurum ve kuruluşlarının personel servis hizmeti
ihdası konusundaki başvurularını, Kamu Kurum Kuruluşları Personel Servis Hizmet
Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda inceleyerek, ilgili kamu kurum/kuruluşuna
izin verilmesi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
e) Kısa mesafe yolcu taşımacılığı ile ilgili diğer her türlü
iş ve işlemleri yapmak.
f) Okul Servis Araçları Yönetmeliği çerçevesinde gerekli iş
ve işlemleri yapmak.
g)
Ulaştırma
Elektronik Takip ve Denetim Sisteminin (U-ETDS) işleyişine yönelik her türlü iş
ve işlemi yapmak.
ğ)
Tarifeli
yolcu taşımacılığı faaliyetlerinde kullanılan, kalkış, ara durak ve varış noktalarının
U-ETDS sistemine U-NET otomasyon sistemi üzerinden tanımlanmasına yönelik
işlemleri yürütmek.
h)
U-ETDS
sistemi hakkında, karşılaşılan sorunlara ilişkin görüş istekleri ve benzeri
talepler hakkında gerekli işlemleri yürütmek.
ı)
U-ETDS
sistemindeki verilerin kamu kurum ve kuruluşlarıyla paylaşılmasına yönelik
taleplerle ilgili her türlü iş ve işlemi yapmak.
i)
U-ETDS
sistemine ilişkin, denetimle yetkili olanlara eğitim seminerleri düzenlemek.
j)
U-ETDS
sistemine veri gönderme işlemleri ile ilgili kapsam, nitelik ve imtiyazlara
ilişkin mevzuat düzenlemelerine yönelik hazırlıkları yapmak.
k)
U-ETDS
sistemine veri göndermeyen firmalara gerekli idari müeyyideleri uygulamak ve
bunların tebligat süreçleri ile ilgili gereğini yapmak.
l)
U-ETDS
sistemine web servis üzerinden veri gönderecek olan taşımacı firmaları
yetkilendirmek ve bununla ilgili her türlü iş ve işlemi yapmak.
m)
U-ETDS
sisteminin işleyişi hakkında taşımacı firmalara bilgilendirme yapılmasına
ilişkin konferans, toplantı, seminer ve benzeri etkinlikleri koordine etmek ve
gerçekleştirmek.
n)
U-ETDS
sistemiyle ilgili dava konusu olan iş ve işlemler hakkında, gerekli cevabi
yazıları hazırlamak.
o)
U-ETDS
sistemiyle ilgili elektronik altyapının kurulması, e-Devlet portalı üzerinden
veri giriş ekranlarının hazırlanması, U-NET otomasyon sistemindeki veri giriş
ve raporlama ekranlarının hazırlanmasına ilişkin iş ve işlemleri, Bilgi
İletişim ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı ile birlikte yürütmek.
ö) Uluslararası arızi ve mekik yolcu taşımaları ile ilgili
iş ve işlemleri yapmak.
p) Uluslararası düzenli yolcu taşımacılığı hatlarına ilişkin
iş ve işlemleri yapmak.
r) Yetki belgesi almak veya yenilemek isteyenlerin başvuruların
araştırma ve incelemelerini 7 (yedi) iş günü içinde tamamlayarak durumu
mevzuata uygun olmayanların başvuru evraklarını gerekçesiyle birlikte iade
etmek veya eksiği olanlarla ilgili eksik bildirim yazısı göndermek; durumu
mevzuata uygun olanları makamın onayına sunmak ve makam onayı alındıktan
sonraki en geç 2 (iki) iş günü içinde yetki belgesini düzenlemek.
s) Yetki belgesi iptal edilenler veya geçersiz sayılanlar
veya faaliyeti durdurulanlar veya faaliyet durdurma işlemi kaldırılanlar
hakkında gereği için ilgili kamu kurum/kuruluşlarına, bilgi için sivil toplum
örgütlerine gönderilecek yazıları hazırlamak.
ş) Yetki belgesi iptal edilenler veya geçersiz sayılanlar
veya faaliyeti durdurulanlara ilişkin tebligatları ve bekleme sürelerini takip
etmek, gereğini yapmak.
t) Yolcu taşımaya mahsus
özmal taşıtlarıyla yurt dışına çıkış talebinde bulunan kurum ve kuruluşların
özel izin talepleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
Araç Muayene
ve Denetim Dairesi Başkanlığı
MADDE 15 - (1) Araç Muayene ve
Denetim Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)
İlgili
mevzuat kapsamında yapılması gereken dönemsel araç muayenelerine ilişkin
planlama, koordinasyon ve takip ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
b)
Karayolunda
seyreden motorlu ve motorsuz araçların dönemsel teknik muayenelerinin
yaptırılmasına ve bu konuda yetkilendirilenlerin denetlenmesine yönelik iş ve
işlemleri yapmak.
c)
Genel
Müdürlük bünyesindeki karayolu, demiryolu, tehlikeli yük taşımacılığı mevzuatı
kapsamında yürütülen tüm denetim faaliyetlerinin takibi, koordinasyonu
işlemlerini yürütmek, denetimleri yapmak veya yaptırmak.
ç)
Araç
muayene istasyonlarının mevzuata uygun olarak kurulmasını sağlamaya yönelik iş
ve işlemleri yapmak.
d)
Araç
muayenelerinin yaptırılması konusunda yetki verilen işletici ve alt
işleticilere geçici işletme ve/veya işletme yetki belgesi düzenlenmesine
ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
e)
Yola
elverişlilik muayene raporu düzenlemek isteyenlerden uygun olanlara bu konuda
yetki verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
f)
Yola
elverişlilik muayene raporu düzenlemek hususunda yetkilendirilmiş muayene
istasyonlarını denetlemeye yönelik iş ve işlemleri yapmak.
g)
Görev
alanına giren konulardaki faaliyetleri, değişimleri, istatistikleri ve piyasayı
takip ederek amirlerine öneri/rapor sunmak.
ğ)
Görev
alanına giren konularda idari yargıya intikal etmiş davalara ait iş ve
işlemleri yapmak ve sonuçlarını takip etmek.
h)
Yol
kenarı ve işletme denetimlerini yapmak, yaptırmak ve planlamak ile ilgili iş ve
işlemleri yürütmek.
ı)
Karayolu
denetimlerine dair usul ve esaslar ile politika ve stratejilerinin
belirlenmesine yönelik iş ve işlemleri yapmak.
i)
Düzenlenen
tutanaklarla ilgili yapılan itirazlara ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
j)
Denetim
konusunda yapılan ihbar ve şikâyetlere ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
k)
Hatalı
olarak düzenlenen tutanaklarla ilgili iş ve işlemleri yapmak veya yapılmasını
sağlamak.
l)
Suç/ihlal
tutanaklarının bastırılması ve dağıtılması ile idari para cezası tutanaklarının
bastırılmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine ve takip etmek.
m)
Denetim
yetkisi verilenlerin hizmet içi eğitimlerinin yapılması ile ilgili iş ve
işlemleri yapmak.
n)
Bilgi
ve Ulaştırma Teknolojileri ile elektronik denetleme sistemleri konularında
gelişmeleri takip etmek, uluslararası iyi uygulama örneklerini inceleyerek
öneri/rapor sunmak veya projelendirmek.
o)
Genel
Müdürlük bünyesindeki Akıllı Ulaşım Sistemleri ile ilgili iş ve işlemleri
yürütmek, diğer kurumlarca yürütülen çalışmalara katkı sağlamak.
ö)
Denetim
faaliyetleri kapsamında kontrol listeleri hazırlanması ve elektronik ortama
aktarılması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
p)
Görev
alanı ile ilgili hizmetlerin, mobil platformlara aktarılması ile ilgili iş ve
işlemleri yürütmek.
r)
Görev
alanı ile ilgili olarak Bakanlık Bölge Müdürlükleri veya kamu ve özel
kuruluşlarla yapılacak yazışmaları hazırlamak ve sonuçlanmasını takip etmek.
s)
Gerekli
hallerde sorumlu olduğu mevzuatın öngördüğü müeyyidelerin uygulanması veya
bunların kaldırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
ş)
Görev
alanı ile ilgili şikâyetler konusunda gerekli inceleme ve araştırmaları
yaptıktan sonra ilgililer hakkında mevzuat hükümleri doğrultusunda işlem
yapılmasını sağlamak.
t)
Uygulamada
yaşanan sorunların çözümü hakkında görüş hazırlamak.
u)
Tehlikeli
madde taşıyan karayolu araçlarının, Karayolları Yol Kenarı Denetim
İstasyonlarında ADR, ilgili AB mevzuatı ve ulusal mevzuat kapsamında yapılması
gereken yol kenarı denetimlerinin planlanması, koordine edilmesi ve takibi ile
ilgili iş ve işlemleri yapmak.
ü)
Tehlikeli
madde, bozulabilir gıda ve ürün taşımacılık zincirinde yer alan
taraflara/işletmelere yönelik ilgili mevzuat kapsamında yapılması gereken
denetimlerin planlanması, koordine edilmesi ve takibi ile ilgili iş ve işlemleri
yapmak.
v)
Denetimler
sonucunda, uygunsuzluk tespiti halinde tüm sorumlu taraflara kesilen idari para
cezalarının Bakanlığımız U-NET Otomasyon Sistemine girilmesini sağlayacak
tedbirleri almak.
y)
Tehlikeli
madde taşımacılığı denetimlerini yapan Bakanlık Bölge Müdürlükleri arasında
uygulama birlikteliğini sağlamak amacıyla toplantı, seminerler düzenlemek ve
gerekli durumlarda uygulama talimatı yayımlamak.
z)
Devletin
diğer ilgili/yetkili birimleri tarafından yapılan yol kenarı denetimlerinin
sağlıklı, etkili ve verimli olmasını temin etmek amacıyla ilgili kuruluşlarla
koordinasyonu sağlamak.
aa) Görev alanına giren denetim konularıyla ilgili
istatistik veriler ve denetimlerde görülen aksaklıklarla ilgili rapor
hazırlayarak Makamı bilgilendirmek, görev alanıyla ilgili ayrıca yıllık olarak
kapsamlı bir denetim raporunu hazırlamak.
bb)
Bozulabilir
gıda ve ürün taşıyan karayolu araçlarının, Karayolları Yol Kenarı Denetim
İstasyonlarında ATP, ilgili AB mevzuatı ve ulusal mevzuat kapsamında yapılması
gereken yol kenarı denetimlerinin planlanması, koordine edilmesi ve takibi ile
ilgili iş ve işlemleri yapmak.
cc) Sayısal Takograf çalışmalarını koordine etmek.
Eğitim ve Belgelendirme Dairesi Başkanlığı
MADDE 16 - (1) Eğitim ve
Belgelendirme Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
b) Karayolu ve demiryoluyla tehlikeli
yük taşımacılığı alanında eğitim verecek Eğitim Kuruluşu/İşletmelerin Yetki
Belgesi iş ve işlemlerini yapmak.
ç) Karayolu ve demiryoluyla yapılan
tehlikeli yüklerin taşınmasında görev alan kişilerin almaları gereken
eğitimlere ilişkin müfredatı hazırlamak.
d) ADR, RID ve ilgili AB mevzuatınca eğitim alması gereken
kişilere verilecek eğitimlerin uygulanmasına yönelik usul ve esasları
belirlemek.
e) Mevzuat hükümleri doğrultusunda,
gerektiğinde görev alanı ile ilgili uygulama talimatları hazırlamak.
f) Gerekli hallerde sorumlu olduğu
mevzuatın öngördüğü ihtar, uyarı, faaliyet durdurma, iptal ve benzeri müeyyidelerin
uygulanması veya bunların kaldırılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
g) Görev alanına giren konulara ilişkin
iş ve işlemleri, Bakanlığın stratejik plan ve hedeflerine uygun olarak
gerçekleştirmek.
ğ) Görev alanı ile ilgili konularda
gerekli denetimleri yapmak/yaptırmak.
h) İş ve işlemlerde; U-NET, BELGENET ve
diğer elektronik hizmet sistemlerini doğru ve etkin kullanmak.
ı) Görev alanına giren konularda idari
yargıya intikal etmiş davalara ait iş ve işlemleri yapmak ve sonuçlarını takip
etmek.
j) Görev alanına giren konulardaki
faaliyetleri, değişimleri, istatistikleri ve piyasayı takip ederek amirlerine
öneri/rapor sunmak.
k) Yapılan her türlü iş ve işleme ilişkin
belgeleri/yazıları usulüne uygun şekilde dosyalamak ve muhafaza etmek.
l) Uygulamada yaşanan sorunların çözümü
hakkında görüş hazırlamak.
m) Kamu kurum/kuruluşları ve gerçek/tüzel
kişilerle görev alanına giren konularda yapılacak yazışmaları hazırlamak ve
sonuçlanmasını takip etmek.
n) Sınav Komisyonu Çalışma Usul ve
Esaslarını belirleyerek bu usul ve esaslar çerçevesinde yapılması gereken iş ve
işlemleri yürütmek.
r) Mesleki Yeterlilik Belgesi almaya hak
kazananlarla ilgili iş ve işlemleri yapmak/yaptırmak.
s) Eğitimden muaf olup doğrudan sınava gireceklerle ilgili iş ve işlemleri yapmak.
Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 17 - (1) Yönetim Hizmetleri
Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a)
Genel Müdürlük personelinin özlük hakları ile ilgili
iş ve işlemleri yürütmek.
b)
Genel Müdürlüğün idari ve mali işlere ilişkin iş ve
işlemlerini yürütmek.
c)
Genel Müdürlüğün yetkisi dahilindeki satın alma
süreçlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, koordine etmek.
ç)
Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda
eğitim, yayın ve tanıtım faaliyetlerini yürütmek, konferans, seminer ve benzeri
organizasyonları düzenlemek veya koordine etmek.
d)
Genel Müdürlük görev alanı ile alakalı konularda; ilgili
birim, kurum ve kuruluşlarla koordinasyonla alakalı iş ve işlemlerini yürütmek.
e)
Genel Müdürlük personelinin maaş, atama, emeklilik, terfi, yıllık izin, rapor,
geçici görev ve benzeri işlemlerini yürütmek.
f)
Genel Müdürlük personelinin yurt içi ve yurt dışı
yolluk ödemelerini yapmak.
g)
Genel Müdürlük personelinin Sosyal Güvenlik Kurumu
ile ilgili evrak işlemlerini yapmak.
ğ)
Genel Müdürlüğe ait temizlik, aydınlatma, ısıtma,
bakım, onarım ve taşıma hizmetleri ile ilgili işlerin yürütülmesini Bakanlık
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ile işbirliği yaparak sağlamak.
h)
Genel Müdürlük hizmetlerinde kullanılacak tüketim ve
demirbaş malzemelerin temini, dağıtımı ve depolanmasına ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek.
ı)
Taşınır Mal Yönetmeliği çerçevesinde iş ve işlemleri
yürütmek.
i)
Genel Müdürlük hizmetlerinde kullanılan demirbaş
malzemelerin bakım ve onarımını yaptırmak.
j)
Genel Müdürlüğün yetkisi çerçevesinde ihtiyaç
duyulan mal ve hizmetlerin, ihale ve satın alma iş ve işlemleri ile ilgili
gerekli koordinasyonu sağlayarak temin edilmesini sağlamak.
k)
İhale işlemleri sonucu alımı yapılan her türlü mal ve
hizmet ile ilama bağlı borçlarla ilgili ödeme emirlerini düzenlemek, bunların
Saymanlık Müdürlüğüne intikalini sağlamak.
l)
Başkanlıklarca hazırlanan hak ediş dosyalarının
"Ödeme Emri" belgesini tanzim etmek.
m) Görev alanı ile ilgili
olarak Genel Müdürlükçe üretilen genelge, talimat ve duyuruları personele
duyurmak/tebliğ etmek.
n) Mevzuat hükümleri
doğrultusunda, gerektiğinde görev alanı ile ilgili uygulama talimatları
hazırlamak.
o) Emniyet Genel Müdürlüğü,
Nüfus Müdürlüğü, Merkez Saymanlık ve Döner Sermaye Başkanlıklarına güncel imza sirküleri
göndermek.
ö) Elektronik Belge Yönetim
Sisteminde (BELGENET) Genel Müdürlüğümüz teşkilat şemasına göre birim ve
personel ve kullanıcı düzenlemelerini yapmak.
p) BELGENET sistemi üzerinden
gelen – giden evrak işlemlerini yürütmek.
r) Kamu Sertifikasyon
Merkezince yürütülen Nitelikli Elektronik Sertifikalarının (NES) 5070 sayılı Elektronik İmza Kanununa
istinaden Genel Müdürlüğümüz personeli için alımlarını ve takibini yapmak.
s) Genel Müdürlük bütçesinin
e-Bütçe programına işlenmesini ve takibini yapmak.
ş) Genel Müdürlük genel bütçesi
ile döner sermaye bütçesinden yapılacak tüm harcamaların tahakkuk iş ve
işlemlerini yürütmek.
t) Afet ve
acil durumlara ilişkin süreçlerin etkin yönetimi için gerekli çalışmaları
yürütmek, ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlayarak iş ve
işlemleri yapmak.
u)
Genel Müdürlük personelinin mesleki gelişimlerinin
sağlanmasına yönelik yıllık hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ilgili
koordinasyonu sağlamak.
ü)
Genel Müdürlüğün görev alanı ile ilgili ulusal
toplantı, konferans, seminer ve benzeri faaliyetlerin düzenlenmesi ile ilgili
çalışmaları yapmak, ilgili kuruluşlara duyurmak ve gerekli seviyede iştirak sağlanmasına
yönelik işleri yapmak.
v)
Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına
ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali
istatistikleri hazırlamak.
y) Genel Müdürlük bütçesinin
hazırlanması için gerekli koordineyi sağlayarak taslak hazırlamak ve Makamın
onayına müteakip bütçe görüşmelerini yürütmek.
z) Genel Müdürlük mali yıl
bütçe tekliflerinin TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülecek konularına
ilişkin hazırlık çalışmalarının işlerini yürütmek.
aa) Merkez ödemelerine ilişkin
ödeme emri belgelerini düzenlemek, ödemenin gerçekleştirilmesini sağlamak.
bb) Uluslararası toplantılar
haricindeki temsil ve ağırlamalara ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
cc) 5018
Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu Uyarınca, Genel Müdürlüğün Yatırım
ve Cari bütçe tahminlerini Stratejik Plan ve Yıllık Performans Programına uygun
olarak hazırlamak ve İdare faaliyetlerinin uygunluğunu izlemek ve
değerlendirmek.
çç) Maliye
Bakanlığı bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ayrıntılı harcama planı
hazırlamak ve hizmet gereksinimlerini dikkate alarak ilgili Daire Başkanlıkları
ve birimlere gönderilmesini sağlamak.
dd) Bakanlık Stratejik Planında yer alacak Genel
Müdürlüğümüz faaliyetlerine ilişkin çalışmaları yapmak.
ee) Genel Müdürlük hedef ve öncelikleri ile performans
ölçütlerine ilişkin bilgilerin hazırlanmasını ve Strateji Geliştirme
Başkanlığına bildirilmesini sağlamak.
ff) Genel Müdürlük çalışmaları ile ilgili olarak
Strateji Geliştirme Başkanlığına gönderilmesi gereken haftalık, aylık ve yıllık faaliyetlerin raporlanmasına
ait iş ve
gg) Ulusal Eylem Planlarında Genel Müdürlüğümüzün sorumlu olduğu eylemlerin takibini ve sekretarya
işlerini yürütmek.
ğğ) Cumhurbaşkanlığı
Strateji ve Bütçe Başkanlığınca oluşturulan -Cumhurbaşkanlığı Plan Program
İzleme ve Değerlendirme Sistemi (CPPİDS)‘ne Genel Müdürlüğümüz sorumluluğunda
bulunan tedbirlerin ve faaliyetlerin takibi ve değerlendirilmelerini yapmak.
hh) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanununa istinaden
Genel Müdürlük görev alanı dahilinde yer alan konularda, Cumhurbaşkanlığı İletişim
Merkezine (CİMER) gelen başvuruların koordinasyonunu yapmak.
ıı) Milletvekillerinin Sayın
Bakanımıza yönelttiği soru önergelerinde Genel Müdürlüğün görev alanına giren
konularda birimler arası koordinasyonu sağlayarak cevap hazırlamak.
ii) Bakanlığımız İç Kontrol
Sistemi Yönergesinde belirtilen Genel Müdürlüğümüze ait işlemlerin takibini
yapmak.
jj) Genel Müdürlüğe gelen
teknik konular dışındaki mevzuatlar hakkında birimler arası koordineyi sağlamak.
kk) Genel
Müdürlük stratejik plan uygulama sonuçlarını periyodik olarak izlemek,
değerlendirmek ve raporlamak.
ll) Strateji
Geliştirme Başkanlığından gelen yazılarla ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek
ve koordine etmek.
mm) Bakanlığımız
genelinde istatistiki bilgilerin derlendiği e-istatistik yazılımı için Genel Müdürlüğümüze ait veri seti girişlerini
yapmak.
nn) Genel
Müdürlüğün tanıtım, internet sayfası tasarım ve güncelleme işlerini yürütmek ve
ilgili birimlerle koordinasyonu yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Görev ve Sorumlulukları
Genel Müdürlük
MADDE 18 - (1) Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri
olup, kanunlar ve ilgili
(2) Genel Müdür Yardımcıları, kendilerine bağlı Daire
Başkanlıklarının görevleri ile
a) Kendisine bağlı Daire Başkanlıklarının yerine getirmekle
görevli olduğu iş ve işlemlerin ilgili mevzuata uygun olarak zamanında gerçekleşmesini
takip etmek ve denetlemek,
b) Bu Yönergede yer alan Genel Müdürlük hedef ve
ilkelerine bağlı kalmak,
c) Genel Müdürlük içerisinde gerekli koordinasyon ve iş
birliğini sağlamak,
ç) Mahiyetindeki personele ilişkin ilgili mevzuatın
gerektirdiği disiplin, izin, performans değerlendirmesi ve çalışma saatlerine
riayet hususlarında gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
d) Mahiyetindeki personelin mesleki, kişisel bilgi ve
becerilerinin geliştirilmesi, artırılması hususlarında gerekli tedbirleri almak
ve bu konuda gerekli eğitim,
e) Kendisine bağlı Daire Başkanlıklarının görev alanına
giren ve kendi imzasıyla gerçekleştirilen iş ve işlemler, yapılan çalışmalar,
tespit edilen aksaklıklar ve bu hususlarda alınan veya alınması gereken tedbirler
hakkında Genel Müdürü bilgilendirmek,
f) Kendisine bağlı Daire Başkanlıklarının görev alanına
giren iş ve işlemlerin daha iyi yürütülmesi hakkında teklif getirmek,
g)
Kendisine
bağlı Daire Başkanlıklarının görev alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası
hukuki, teknik, ekonomik ve sosyal gelişmeleri/değişimleri izlemek ve
gerektiğinde Genel Müdüre bu hususlarda bilgi vermek ve personelin bu
hususlarda yetişmesini sağlamak,
ğ)
Mahiyetindeki
personelin çalışma şevk ve azmini artırıcı tedbirleri almak,
h)
Çalışma ortamının huzur
ve ahengini korumak,
ı)
Hizmetin
yürütülmesi esnasında vatandaşlara karşı sabırlı ve nazik olmak
i)
Genel
Müdür tarafından verilecek diğer benzer görevleri yerine getirmek.
Daire Başkanlığı
MADDE 19- (1) Daire
Başkanları, Başkanlıklarına verilen görevlerin yerine getirilmesinden sorumludurlar.
Daire Başkanları görevlerinin yerine getirilmesinden bağlı olduğu Genel Müdür
Yardımcısı ve Genel Müdüre karşı birinci derecede sorumludurlar.
Ayrıca, aşağıdaki hususların yerine getirilmesi
konusunda şahsen görevli ve sorumludurlar.
a) Başkanlığının
yerine getirmekle görevli olduğu iş ve işlemlerin ilgili mevzuata uygun olarak
zamanlıca gerçekleşmesini takip etmek ve denetlemek,
b) Bu Yönergede yer alan Genel Müdürlük hedef ve
ilkelerine bağlı kalmak,
c) Mahiyetindeki personele ilişkin ilgili mevzuatın
gerektirdiği disiplin, izin, performans değerlendirmesi, çalışma saatlerine
riayet hususlarında gerekli iş ve işlemleri yapmak,
ç) Mahiyetindeki personelin mesleki ve kişisel bilgi ve
becerilerinin geliştirilmesi, artırılması hususlarında gerekli tedbirleri almak
ve bu konuda gerekli eğitim,
d) Başkanlığının görev alanına giren ve kendi İmzasıyla
gerçekleştirilen İş ve işlemler, yapılan çalışmalar, tespit edilen aksaklıklar
ve bu hususlarda alınan veya alınması gereken
e) Başkanlığının görev alanına giren iş ve işlemlerin
daha iyi yürütülmesi hakkında teklif getirmek,
f) Başkanlığının görev alanıyla ilgili ulusal ve
uluslararası hukuki, teknik, ekonomik ve sosyal gelişmeleri/değişimleri izlemek
ve gerektiğinde amirlerine bu hususlarda bilgi vermek ve personelini bu
hususlarda yetiştirmek veya yetişmesini sağlamak,
g) Mahiyetindeki personelin çalışma şevk ve azmini
artırıcı tedbirleri almak,
ğ) Çalışma ortamının huzur ve ahengini korumak,
h) Hizmetin yürütülmesi esnasında vatandaşlara karşı
sabırlı ve nazik olmak,
(2)
Şube Müdürleri, Şube Müdürlüğüne verilen görevlerin yerine getirilmesinden
sorumludurlar. Şube Müdürleri yukarıdaki görevlerin yerine getirilmesinden
bağlı olduğu Daire
a) Müdürlüğünün yerine getirmekle görevli olduğu iş ve
işlemlerin ilgili mevzuata
b) Bu Yönergede yer alan Genel Müdürlük hedef ve
ilkelerine bağlı kalmak,
c) Başkanlık içi birimlerle gerekli koordinasyon ve iş
birliğini temin etmek,
ç) Mahiyetindeki personele ilişkin ilgili mevzuatın
gerektirdiği izin, performans değerlendirmesi ve çalışma saatlerine riayet
hususlarında gerekli iş ve işlemleri yapmak,
d) Mahiyetindeki personelin mesleki ve kişisel
bilgi/becerilerinin geliştirilmesi /artırılması hususlarında gerekli tedbirleri
almak ve bu konuda gerekli eğitim, seminer, toplu çalışmalar ve toplantılar
düzenlenmesini istemek veya düzenlenmiş olanlara katılımları hususunda gereken
çabayı göstermek,
e) Müdürlüğünün görev alanına giren ve kendi imzasıyla
gerçekleştirilen iş ve işlemler,
f) Müdürlüğünün görev alanına giren iş ve İşlemlerin daha
iyi yürütülmesi hakkında teklif getirmek,
g) Müdürlüğünün görev alanıyla ilgili ulusal ve
uluslararası hukuki, teknik, ekonomik
ğ)
h) Çalışma ortamının huzur ve ahengini korumak,
ı) Hizmetin yürütülmesi esnasında vatandaşlara karşı
sabırlı ve nazik olmak,
i) Amirlerince verilecek diğer görevleri yerine getirmek.
(3)
Uzman, uzman yardımcıları, mühendis, şef ve memurlar ile diğer personel; bağlı
oldukları birime verilen görevlere ilişkin iş ve işlemlerin yerine getirilmesi
hususunda görevli ve sorumludurlar.
(4)
Uzman, uzman yardımcıları, mühendis, şef ve memurlar ile diğer personel
yukarıdaki görevlerin yerine getirilmesinden daire başkanlarına karşı birinci
derecede sorumludurlar. Ayrıca, aşağıdaki hususların yerine getirilmesi
konusunda şahsen sorumludurlar.
a) Yerine getirmekle görevli oldukları iş ve işlemleri
ilgili mevzuata uygun olarak ve
b) Bu Yönergede yer alan Genel Müdürlük hedef ve ilkelerine
bağlı kalmak,
c) Mesleki ve kişisel bilgi ve becerilerinin
geliştirilmesi/artırılması hususlarında çaba göstermek,
ç) Bağlı oldukları birimin görev alanına giren iş ve
işlemler, yapılan çalışmalar, tespit edilen aksaklıklar ve bu hususlarda
alınması gereken tedbirler hakkında bir üst amirini
d) Bağlı oldukları birimin görev alanına giren iş ve
işlemlerin daha iyi yürütülmesi
e) Tutum ve davranışlarıyla çalışma ortamının huzur ve
ahengini korumak,
f) Hizmetin yürütülmesi esnasında vatandaşlara karşı
sabırlı ve nazik olmak,
g) Amirlerince verilecek diğer benzeri görevleri yerine
getirmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Bölge Müdürlükleri
MADDE 20- (1) Bakanlık Bölge
Müdürlüklerine verilen görev, yetki ve sorumluluklarla ilgili hükümler
saklıdır.
Diğer kurumların yetkileri
MADDE 21- (1) Yürütülen faaliyetler esnasında diğer kamu kurum ve
kuruluşlarının yetki ve sorumluluk alanına giren hususlarda, ilgili kurum ve
kuruluşlara bu alanlarda verilmiş
Görevlerde değişiklik
MADDE 22- (1) Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürü, daire başkanlıklarının görev, yetki ve
sorumluluklarında değişiklik yapmaya yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 23- (1) Bu Yönerge hükümleri
Bakanlık Makamı tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24- (1) Bu
Yönerge hükümlerini Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürü yürütür. MİSYON& VİZYON
Misyon
Uluslararası ve ulusal karayolu, demiryolu, kombine taşımacılık ve lojistik hizmetleri ile tehlikeli mal taşımacılığı faaliyetlerinin topluma etkin ve sürdürülebilir hizmet verilebilmesi ve diğer taşımacılık faaliyetleri bakımından trafik emniyetinin arttırılması, çevrenin korunması, tüm taşıma modlarındaki taşıma sistemleri ile birlikte ve birbirlerini tamamlayıcı olarak hizmet vermelerini sağlamaktır.
Vizyon
Karayolu, demiryolu, kombine taşımacılık ve lojistik hizmetleri ile tehlikeli mal taşımacılığı
faaliyetlerinin ulusal ve uluslararası gelişmelere uyumlu, hizmet kalitesi yüksek piyasayı yönlendiren,
denetleyen etkin bir kurum otoritesi ile sürdürülebilir politikaları oluşturmaktır.